مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 12:152019-02-20اقتصادي

چرا مرغ با نژاد ایرانی طرفدار ندارد؟


در حالیکه مرغ ایرانی آرین برای ورود به بازار منعی ندارد، تولیدکنندگان بسته به برخی سلیقه های تولیدی که موارد مختلفی را شامل می شود رغبت چندانی به استفاده از نژاد ایرانی ندارند و از دیگر نژادهای موجود در بازار بهره می برند.

- ایران هشتمین کشوری است که بیشترین تولید طیور را به خود اختصاص داده است و بیش از 60 سال از صنعتی شدن واحدهای طیور می گذرد؛ پویایی این صنعت مربوط به بعد از انقلاب اسلامی در دهه 70 است به علت افزایش جمعیت بوده که نیاز به پروتیین بیشتر شده بود.

از سال 87 تا سال 92 نزدیک به یک میلیارد و 100 میلیون جوجه یکروزه در داخل کشور تولید شد که این مقدار موجب تولید دو میلیون تن گوشت در کشور شد.

مرغ و تخم مرغ دو کالای اساسی و استراتژیک در سبد مصرفی مردم هستند که تغییرات در قیمت این دو، همیشه دولت ها را درگیر کرده است و در حال حاضر نیز تامین نهاد هایی چون ذرت و سویا به دلیل وارداتی بودن آنها معضلی است که گریبان گیر فعالان این عرصه شده است؛ البته باید دانست که تغییر نرخ ارز و تغییر قیمت ها در بازار جهانی موجب نوسان های قیمتی و فشارهای مالی بر پیکره صنعت می شود.

*مرغ لاین چیست؟ به جمعیتی از موجودات که بتوانند با همدیگر زندگی کنند و تمامی صفات ژنتیکی خود را به نسل های بعدی منتقل کنند لاین گفته می شود که می تواند در همه حیوانات وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مرغ با نژاد ایرانی طرفدار ندارد؟

چرا مرغ با نژاد ایرانی طرفدار ندارد؟