مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 11:252019-02-20اقتصادي

بیشتر مهاجران مازندران از استانهای کویری است


کمبود آب، تغییر اقلیم و خشکسالی در کشور موجب شده تا شاهد افزایش مهاجرت به استان مازندران باشیم، استانی که در ظاهر سبز است اما با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و افزایش میزان جمعیت جز دردسر، - عاید دیگری نخواهد داشت.

کمبود آب به عنوان یک مایه حیاتی در کشور، موجب شده، تا مردم از استان های کویری چون یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان، به این استان سفر کنند، هرچند برخی از سفرها بیشتر به شکل خوش نشینی و از سوی پایتخت به این استان است اما در نهایت دود افزایش بی رویه جمعیت در مازندران به چشم مردم استان می رود.

روز گذشته بود که محمدرضا رضوی، مدیرکل هواشناسی مازندران، به ادامه تغییر اقلیم در این استان و کمبود آب ناشی از آن اشاره کرد و گفت: مهاجرت ها به مازندران اتفاق افتاده و همچنان در حال انجام است اما اینکه گروه های مهاجر از چه استان ها و شهرهایی وارد مازندران شده اند مشخص نیست و کوچک ترین آماری از مهاجرت های داخلی وجود ندارد اما به عنوان مثال روستای هفتاد خانواری به 470 خانوار رسیده و 400 خانوار آن غیر بومی هستند.

تغییر کاربری اراضی مستعد کشاورزی و نابودی پوشش های جنگلی همچنین تغییر کاربری اراضی مستعد کشاورزی و نابودی پوشش های جنگلی برای ساخت ویلا، از تبعات ورود مهاجران به مازندران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشتر مهاجران مازندران از استانهای کویری است

بیشتر مهاجران مازندران از استانهای کویری است