مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 11:052019-02-20اقتصادي

تاثیر روش های بهینه مدیریتی بر کنترل سیلاب ها


نتایج یک پژوهش نشان می دهد لزوما با کاهش حجم سیلاب میزان آلودگی کاهش پیدا نمی کند بلکه نوع و مساحت روش های بهینه مدیریتی (BMP) می تواند این مقدار را تحت تاثیر قرار دهد.

- نتایج یک پژوهش نشان می دهد لزوما با کاهش حجم سیلاب میزان آلودگی کاهش پیدا نمی کند بلکه نوع و مساحت روش های بهینه مدیریتی (BMP) می تواند این مقدار را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همه ساله در نقاط مختلف جهان بر اثر وقوع سیلاب، خسارات جانی و مالی بسیاری به مردم وارد می شود.

تغییرات کاربری اراضی، توسعه شهرنشینی، ساخت وسازهای غیراصولی، از بین بردن پوشش گیاهی و توسعه اراضی غیرقابل نفوذ در مناطق شهری از جمله عوامل مهم در وقوع سیلاب شهری هستند.

سیلاب، علاوه بر خسارات مالی و جانی، مقادیر زیادی از آلاینده ها همچون انواع زباله، مواد نفتی و روغنی، فلزات سنگین و مواد سمی را حمل کرده و در نهایت به تخلیه گاه انتقال می دهد.

یکی از مهم ترین چالش های پیش روی تصمیم گیران و برنامه ریزان چگونگی انتخاب ترکیب بهینه اقدامات نوین در مدیریت سیلاب است، به طوری که علاوه بر کنترل کیفیت و کمیت سیلاب، از حجم قابل ملاحظه رواناب نیز به عنوان یک نوع منبع تأمین آب در مصارف شهری استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر روش های بهینه مدیریتی بر کنترل سیلاب ها

تاثیر روش های بهینه مدیریتی بر کنترل سیلاب ها