مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 08:302019-02-20سياسي

از بین بردن عوامل جرم برای جلوگیری از ورود مجدد مشمولین عفو به زندان مهم است


یک وکیل دادگستری با اشاره به موضوع عفو گسترده زندانیان گفت: اقدامات پیشگیرانه و از بین بردن عوامل جرم که رفع مشکلات اقتصادی و مالی مردم و در نظر گرفتن رفاه آنان است، - بسیار مهم است و باید مورد توجه باشد تا در آینده شاهد ورود مجدد زندانیان دیگری به زندان نباشیم و این چرخه همچنان ادامه نیابد.

عبدالصمد خرمشاهی در گفت وگو با ایسنا، درباره عفو 50 هزار زندانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: عفو اخیر، مطابق ماده 2 آیین نامه عفو و بخشودگی شامل محکومینی می شود که حکم محکومیتشان قطعی است و برخلاف عفو عمومی که قطعا در هر مرحله ای شامل حالشان می شود ولی این عفو شامل حال کسانی می شود که بخشی از محکومیتشان را تحمل کرده باشند و حکمشان قطعی شده باشد.

وی یادآور شد: جرایمی که شامل بخشودگی می شد، بارها از سوی دادستان تهران و مقامات مربوطه اعلام شده است و به هر حال موافقین و مخالفینی داشت و در این رابطه اظهارنظرهای گوناگونی صورت گرفت؛ اما قطعا آزادی زندانیان زیاد هم مدنظر قوه قضاییه نبوده است.

خرمشاهی تصریح کرد: در مورد حبس زندانیان از سال ها پیش روسای مختلف قوه قضاییه با بخشنامه های متعدد تاکید کرده بودند که قضات سعی کنند از مجازات حبس استفاده نکنند و از مجازات های جایگزین استفاده نمایند ولی این قضیه چندان جدی گرفته نشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بین بردن عوامل جرم برای جلوگیری از ورود مجدد مشمولین عفو به زندان مهم است

از بین بردن عوامل جرم برای جلوگیری از ورود مجدد مشمولین عفو به زندان مهم است