مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 14:452019-02-19اقتصادي

سرقفلی به زبان ساده با مثال


سرقفلی به زبان ساده حقی است که مستاجر با پرداخت مبلغی به مالک در محل تجاری پیدا می کند و برابر این حق می تواند از محل تجاری با اجاره ناچیزی استفاده کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام بنیاد حقوقی بین المللی سنا، یک فرد، برای اجاره مغازه ای که یک میلیارد تومان ارزش دارد، ماهیانه 10 میلیون تومان اجاره پرداخت می کند در حالی که اگر همان فرد 900 میلیون تومان از بابت متخصص این حوزه استفاده شود.

انواع سرقفلی در حال حاضر در حقوق ایران به لحاظ حقوقی دو نوع سرقفلی قابل بررسی می باشد.

1- سرقفلی ناشی از حق کسب و پیشه این نوع سرقفلی در واقع همان حق کسب و پیشه ناشی از قانون روابط موجر و مستاجر 1356 است که در عرف بین مردم از آن تحت عنوان سرقفلی یاد می شود و تحت همین عنوان مغازه های دارای حق کسب وپیشه بین کسبه و بازاریان نقل وانتقال می گردد.

2-سرقفلی واقعی سرقفلی که از آن تحت عنوان سرقفلی واقعی یاد می شود، سرقفلی است که ناشی از حق کسب پیشه نیست، بلکه مستاجر در بدو ورود به عین مستاجره با پرداخت مبلغی به مالک، سرقفلی مغازه را خریداری کرده است، این نوع سرقفلی نیز در دو مبحث قابل بحث است.

1-2سرقفلی واقعی در زمان قانون روابط موجر و مستاجر 1356 این نوع سرقفلی در کنار حق کسب و پیشه حاصل از قانون روابط موجر و مستاجر 1356 قرار دارد و در بسیاری از موارد باعث اشتباه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرقفلی به زبان ساده با مثال

سرقفلی به زبان ساده با مثال