مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 09:252019-02-19اقتصادي

یک تولیدکننده: تعیین قیمت مرغ تابع بخشنامه نیست


چند روز پیش بود که دبیر ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ را یازده هزار و 500 تومان اعلام و عنوان کرد هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از این عرضه کند.

- قیمتی که هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و قیمت مرغ همچنان حدودا کیلویی حدود 15 هزار تومان است.

محمدامین مروتی، یک تولید کننده در حوزه طیور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار مبنی بر تخلف بودن عرضه مرغ با قیمت بیش از یازده هزار و 500 تومان، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران حداقل بین 9500 تا 10 هزار و 500 تومان است که با احتساب سود 10 تا 12 درصدی برای تولیدکنندگان و با احتساب اضافه شدن هزینه های کشتار، توزیع و خرده فروشی، قیمت تمام شده مرغ بالای 14 هزار تومان خواهد بود.

مروتی با بیان اینکه از مرداد امسال شاهد تغییرات نرخ ارز بودیم که همین امر قیمت مرغ را بالا برده، تاکید کرد: قیمت سویا و ذرت وابسته به نرخ ارز است و نوسانات ارزی به شدت آنها را تحت تاثیر قرار داده و افزایش حدود 30 تا 40 درصدی داشته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش هزینه نگهداری مرغ مادر (تولید کننده جوجه یک روزه)، اظهار کرد: میانگین قیمت فروش جوجه یک روزه نیز از حدود 1300 تا 1,700 تومان به بیش از 4000 تومان رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک تولیدکننده: تعیین قیمت مرغ تابع بخشنامه نیست

یک تولیدکننده: تعیین قیمت مرغ تابع بخشنامه نیست