مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 09:112019-02-19پزشكي

در گفت وگو با فارس مطرح شد راهکارهایی برای کاهش استرس از دیدگاه طب سنتی


متخصص طب سنتی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش و درمان استرس، گفت: افزایش اعتقادات و توجه به مسائل معنوی در رفع و کاهش استرس و اضطراب بسیار مؤثر است.

- مهدی برهانی عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با راهکارهایی از دیدگاه طب سنتی برای کاهش و کنترل استرس اظهار داشت: هر عاملی که در بدن به وقوع بپیوندد وابسته به یک سوء مزاج است و برای رفع آن باید موضوع را علت یابی کرد.

وی افزود: سوء مزاج صفراوی یا سوء مزاج گرم و خشک سبب به زود جوش آمدن افراد و بروز استرس و اضطراب در آنها می شود.

عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران ادامه داد: سوء مزاج سودا یا سوء مزاج سرد و خشک سبب بروز بیماری پیشرفته استرس و ادامه دار شدن این مشکل در فرد می شود که نیاز به درمان قوی و پاکسازی سودا در بدن داریم.

برهانی گفت: برای درمان و کنترل استرسی که ناشی از سوء مزاج صفراوی است مصرف خنک کننده هایی همچون عرق کاسنی و شاه تره توصیه می شود و برای استرس ناشی از سوء مزاج سودا ترکیباتی مانند عرق بیدمشک، گل گاوزبان و بهارنارنج می تواند مؤثر واقع شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کنونی افراد را نگران می کند و حمایت های مادی، اقتصادی و معنوی می تواند به شدت در کاهش استرس مؤثر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در گفت وگو با فارس مطرح شد راهکارهایی برای کاهش استرس از دیدگاه طب سنتی

در گفت وگو با فارس مطرح شد راهکارهایی برای کاهش استرس از دیدگاه طب سنتی