مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 01:202019-02-18سياسي

تسلیت دانشگاه تهران به اهل تاریخ


در پی درگذشت دکتر حسین قره چانلو متخصص جغرافیای تاریخی جهان اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه تهران، مشاور رییس دانشگاه تهران درگذشت وی را به اهل تاریخ تسلیت گفت.

- سید احمدرضا خضری استاد گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی و مشاور رییس دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، درگذشت استاد قره چانلو را به همه دوستداران، علاقه مندان و خانواده آن شادروان و همچنین اهل تاریخ تسلیت گفت.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران با اشاره به سوابق علمی دکتر حسین قره چانلو، گفت: ایشان از استادان برجسته دانشکده الهیات دانشگاه تهران بودند و سال ها در گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی فعالیت داشتند.

استاد قره چانلو یکی از متخصصان برجسته در حوزه جغرافیای تاریخی جهان اسلام بود که تمام عمر و وقت خود را صرف یادگیری، آموزش، پژوهش و تحقیق در حوزه جغرافیای تاریخی جهان اسلام کرد.

خضری با تاکید بر این که از دکتر قره چانلو آثار گران سنگ و ارزشمندی در عرصه جغرافیای تاریخی به یادگار مانده است، گفت: کتاب دوجلدی تاریخ جغرافیای اسلامی که در انتشارات سمت به چاپ رسیده؛ شاهد این مدعا است.

همچنین این استاد چند ترجمه از آثار جغرافیایی نظیر ترجمه صوره الارض داشته که نشان دهنده اهتمام ایشان به این حوزه از علوم و تمدن اسلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسلیت دانشگاه تهران به اهل تاریخ

تسلیت دانشگاه تهران به اهل تاریخ