مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 14:502019-02-18پزشكي

افسردگی و انزوا؛ پیامد افراط در استفاده از فضای مجازی


کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ورود افراطی جوانان و نوجوانان به فضای مجازی باعث کاهش روابط اجتماعی، - ایجاد افسردگی و در نهایت منجر به انزوای آنان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناهید جلیلیان با بیان اینکه ایجاد هویت کاذب و زودگذر با ایجاد تصویری غیرواقعی منجر به تلاش و تکاپو نوجوان برای حضور بیشتر در شبکه های اجتماعی می شود گفت: در فضای مجازی بیش از آنکه هویت برای فرد مطرح باشد، فرد سعی در ارائه افکار و علایق و اندیشه های خود دارد که این خود بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر افراد جامعه خصوصاً نسل نوجوان و جوان از فضای مجازی استفاده بی رویه می کنند گفت: این موضوع موجب بروز تنش، مشاجره و درگیری در روابط اعضای خانواده شده و باعث ایجاد بی حرمتی و کاهش اعتماد به بزرگ ترها و به ویژه والدین خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان حضور دانش آموزان در فضای مجازی و پرسه زدن آنها در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های والدین امروز است، گفت: استفاده بی رویه از شبکه های اجتماعی منجر به این شده که خانواده ها از هم دور شوند.

حتی ممکن است خانواده ها به صورت صوری و ظاهری دور هم جمع شوند، اما در همان جمع نیز افراد خانواده هرکدام توجهشان به گوشی یا تبلت هایشان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی و انزوا؛ پیامد افراط در استفاده از فضای مجازی

افسردگی و انزوا؛ پیامد افراط در استفاده از فضای مجازی