مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 10:512019-02-18سياسي

غلام رضا اعوانی در نشست یادبود دکتر فردید؛ فردید روحیه غرب جدید را خوب درک کرده بود


غلام رضا اعوانی در نشست یادبود دکتر فردید، او را شخصیتی دانست که روحیه غرب جدید را خوب درک کرده بود و این را دریافته بود که غرب در انتهایش نیهیلیسم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اندیشه فارس؛  غلامرضا اعوانی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی،در نشست بعدازظهر دیروز 28 بهمن ماه به مناسبت یادبود مرحوم دکتر فردید، ویژگی های علمی مرحوم فردید را مورد توجه و تذکر قرار داد و به ویژگی اصلی فیلسوف به عنوان کسی که به مبادی و کلیات رسیده است اشاره کرد و بیان داشت: فیلسوف کسی است که به کلیات و مبادی رسیده است و همه چیز را با آن می سنجد و فردید نیز مانند تمام متفکران بزرگ چنین بود و این توانایی را داشت تا همه مسائل را بوسیله آن مبادی طرح و تحلیل کند.

فردید مبدع اصطلاح غرب زدگی فرهنگی اعوانی در ادامه به ذکر چند نونه از مبادی ای که فردید به آنها دست یافته بود اشاره کرد و عنوان کرد: اصطلاح غرب زدگی فرهنگی را فردید وضع کرد که از مسائل بسیار مهم دوران جدید بوده است.

او روحیه غرب جدید را خوب درک کرده بود و این را دریافته بود که غرب در انتهایش نیهیلیسم است.

همچنین مسئله خودبنیادی که از مسائل بسیار مهم دوران جدید است و فلاسفه نتوانستند خود را کم و بیش از کوگیتوی دکارت خلاص کنند، مورد توجه فردید بود و توجه داشت که این خودبنیادی غرب در آخر به نیهیلیسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلام رضا اعوانی در نشست یادبود دکتر فردید؛ فردید روحیه غرب جدید را خوب درک کرده بود

غلام رضا اعوانی در نشست یادبود دکتر فردید؛ فردید روحیه غرب جدید را خوب درک کرده بود