مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 09:312019-02-18بين الملل

مستند بی بی سی درباره فرار سلمان رشدی پس از فتوای امام خمینی(ره)


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سی سال پس از آنکه امام خمینی (ره) در فتوای تاریخی خود، حکم به ارتداد و مهدورالدم بودن سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی داد، - مستند بی بی سی درباره فرار سلمان رشدی پس از فتوای امام خمینی(ره) شبکه بی بی سی در سی اُمین سالگرد صدور فتوای قتل سلمان رشدی، در یک مستند رادیویی برای اولین بار جزییاتی را از زندگی او پس از صدور فتوای امام (ره) منتشر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سی سال پس از آنکه امام خمینی (ره) در فتوای تاریخی خود، حکم به ارتداد و مهدورالدم بودن سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی داد، بی بی سی در گزارشی برای اولین بار محل اختفای او را پس از صدور فتوای امام فاش کرد.

امام خمینی (ره) در 25 بهمن 1367 با صدور فتوای قتل سلمان رشدی، موج عظیمی را در میان مسلمانان جهان علیه نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی به وجود آورد که باعث شد این نویسنده هندی-انگلیسی از همان لحظه ی صدور حکم، مخفی شده و پلیس اسکاتلندیارد راساً مسئولیت حفاظت از او را با صرف هزینه های هنگفت بر عهده بگیرد.

اکنون در سی اُمین سالگرد این فتوای تاریخی، شبکه بی بی سی در یک مستند رادیویی 10 قسمتی برای اولین بار جزییاتی را از زندگی هولناک سلمان رشدی پس از صدور فتوای امام (ره) منتشر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند بی بی سی درباره فرار سلمان رشدی پس از فتوای امام خمینی(ره)

مستند بی بی سی درباره فرار سلمان رشدی پس از فتوای امام خمینی(ره)