مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 08:302019-02-18سياسي

نجفی توانا: زندانی قبل از آزادی باید مورد آموزش های لازم قرار گیرد


یک وکیل دادگستری ضمن استقبال ازعفو عمومی زندانیان گفت: پیشنهاد می کنم که از این به بعد ضمن تصویب قوانین حمایتی از این گونه افراد به گونه ای عمل کنیم که زندانی اولاً قبل از آزادی مورد آموزش های لازم قرار گیرد و بعد از آزادی نیز از ضمانت های اقتصادی و اجتماعی بهره برد، - زیرا رها کردن زندانی در محیط جرم زا موجب تقویت جنبه های نظم گریزی و قانون گریزی او خواهد شد.

علی نجفی توانا در گفت وگو با ایسنا درباره عفو 50 هزار زندانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پدیده بزهکاری از جمله چالش ها و مشکلات اجتماعی است که معلول عوامل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی است؛ لذا مهار این پدیده باید در چارچوب یک برنامه میان و کوتاه و بلندمدت انجام شود و علی القاعده حول دو محور اقدامات پیشگیرانه و در کنار آن تدابیر واکنشی که می تواند حمایتی، ارفاقی، تنبیهی و کیفرگرا باشد سازمان یابد.

این حقوقدان افزود: توسل به یکی از تدابیری که تبعات مقطعی و زودگذر داشته باشد، نه تنها ممکن است علمی نباشد بلکه اثر معکوس به همراه دارد.

نجفی توانا تاکید کرد: بحث عفو بزهکاران در جهان در دو چارچوب عفو اختصاصی و عفو عمومی و بر اساس قانون اعمال می شود و اکثر کشورها به نوعی از این شیوه استفاده می کنند، اما دستیابی به این نوع تدابیر مستلزم برنامه ری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجفی توانا: زندانی قبل از آزادی باید مورد آموزش های لازم قرار گیرد

نجفی توانا: زندانی قبل از آزادی باید مورد آموزش های لازم قرار گیرد