مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 08:102019-02-18اقتصادي

هاشمی: ثابت نگه داشتن قیمت دارو خطرناک است / دولت به دارو یارانه دهد


رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس با تاکید بر اینکه «اصرار بر توقف و ثابت ماندن قیمت داروها خطرناک است»، گفت: با توجه به شرایط فعلی دولت باید سالانه قیمت داروها را به میزان ثابت اضافه کند و در عین حال یارانه ای به بخش دارو اختصاص دهد تا به مردم فشار مضاعف وارد نشود.

- رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس با تاکید بر اینکه اصرار بر توقف و ثابت ماندن قیمت داروها خطرناک است ، گفت: با توجه به شرایط فعلی دولت باید سالانه قیمت داروها را به میزان ثابت اضافه کند و در عین حال یارانه ای به بخش دارو اختصاص دهد تا به مردم فشار مضاعف وارد نشود.

همایون هاشمی در گفت وگو با ایسنا، در مورد افزایش قیمت دارو، گفت: قیمت گذاری دارو به کار کارشناسی نیاز دارد، هزینه های تمام شده دارو در دو بخش هزینه مواد اولیه و هزینه های دیگری همچون بسته بندی و توزیع دارو می گنجد.

وی افزود: از طرف دیگر در نظام توزیع دارو قسمت سه گانه وجود دارد که بخشی از آن سودی مشخص را برای تولید کنندگان و وارد کنندگان و داروخانه ها لحاظ می کند.

لذا اگر قیمت دارو بر اساس تورم و سایر مؤلفه های اثرگذار در حوزه دارو افزایش پیدا نکند قطعاً یکی از این بخش ها ضرر مضاعف خواهد کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: کشورها وقتی دچار تورم مضاعف و غیر قابل جبران می شوند برای حل مشکل یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی: ثابت نگه داشتن قیمت دارو خطرناک است / دولت به دارو یارانه دهد

هاشمی: ثابت نگه داشتن قیمت دارو خطرناک است / دولت به دارو یارانه دهد