مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 00:052019-02-17اقتصادي

ردپای بانکها در گرانی مسکن


قیمت مسکن 91 درصد جهش کرده و این در حالی است که ساخت و ساز به عنوان عامل کاهنده قیمت ها در شرایط رکودی به سر می برد؛ بنا به گفته ی سازندگان، بانک ها نیز به دلایل نامعلوم، - همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات ساخت انجام نمی دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رشد تدریجی قیمت مسکن از زمستان 1396 آغاز شد و بر اساس آمار هنوز هم ادامه دارد.

در دی ماه میانگین قیمت مسکن شهر تهران 9 میلیون و 800 هزار تومان بود که رشد 91 درصدی را نسبت به دی ماه سال 1396 نشان می دهد.

البته سرعت افزایش ماهیانه قیمت ها از حدود 9 درصد به حدود دو درصد رسیده اما خانه آن قدر گران شده که متقاضیان واقعی در بازار، انگشت شمار شده اند.

بسیاری از مردم منتظر کاهش یا حداقل ثبات قیمت مسکن هستند و این در حالی است که کارشناسان، مهم ترین عامل پایین آوردن قیمت مسکن را افزایش ساخت و ساز، بخصوص در خانه های کوچک متراژ عنوان می کنند.

طبق برخی محاسبات هم اکنون سالیانه 320 هزار واحد مسکونی در ایران تولید می شود؛ در حالی که نیاز سالیانه کشور یک میلیون واحد است.

سازندگان می گویند علی رغم مجوز شورای پول و اعتبار به تمامی بانک ها برای پرداخت تسهیلات 18 درصدی ساخت، اغلب بانک ها یا از پرداخت این وام خودداری می کنند یا با یک فرمول پیچیده، آن قدر نرخ بهره را بالا می برند که سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز، توجیه اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای بانکها در گرانی مسکن

ردپای بانکها در گرانی مسکن