مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 12:402019-02-17فناوري

بلک بری سراغ توسعه اینترنت اشیا می رود


به نظر می رسد که بلک بری به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در جهان تصمیم گرفته که به توسعه دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا بپردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نظر می رسد که بسیاری از غول های تکنولوژی و شرکت های فعال در حوزه فناوری با توجه به رکود بازارهای جهانی موبایل و گوشی هوشمند در سال های اخیر، در تلاشند تا تمرکز خود را بر روی سایر حوزه ها نظیر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بگذارند.

اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می خورد.

باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می دهد که با استفاده از دستگاه های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد.

اینترنت اشیا (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیا مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردی با یکدیگر در ارتباط هستند.

این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیا و دستگاه ها، امروزه در کشورهای توسعه یافته ای همچون کره جنوبی در سیستم های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلک بری سراغ توسعه اینترنت اشیا می رود

بلک بری سراغ توسعه اینترنت اشیا می رود