مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 00:452019-02-16سياسي

ساختمان های لوکسی که حاشیه نشینان مشهد را فراری می دهد


یک جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: ایجاد پروژه های چندمنظوره در مناطق کم برخوردار منجر به عدالت فضایی در سطح شهر می شود، اما باید توجه داشت بدون پیوست های اجتماعی جدی نمی توان توقع بهبود وضعیت مردم را داشت.

- حامد بخشی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تأثیر ساخت پروژه های چندجانبه در حاشیه شهر اظهار کرد: در گام اول به نظر می آید ایجاد پروژه های چندمنظوره در مناطق کم برخوردار منجر به عدالت فضایی در سطح شهر می شود؛ یعنی به جای اینکه مجتمع های لوکس، توسعه یافته و… را در بخش های برخوردار شهر همچون سجاد، وکیل آباد و… ایجاد کنیم، در مناطق کم برخوردار می سازیم، لذا وقتی وارد منطقه کم برخوردار می شویم، چندان احساس نمی کنیم این منطقه، منطقه ای متفاوت با سایر مناطق شهر یا کم برخوردار است.

وی ادامه داد: در پی ایجاد مجتمع های تجاری در مناطق کم برخوردار چند اتفاق می افتد؛ اولین اتفاق این است که قیمت زمین های آن منطقه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و هرچه به مکانی که مجتمع تأسیس شده نزدیکتر می شویم، قیمت زمین ها بیشتر می شود و هرچه از حریم منطقه دورتر می شویم، افزایش قیمت ها کمتر خواهد بود.

مثلاً زمانی که دانشگاه آزاد مشهد در منطقه قاسم آباد تأسیس شد، پیرامون آن کلاً زمین های بایر بود، اما با تأسیس این دانشگاه زمین های آن جا قیمت دار شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان های لوکسی که حاشیه نشینان مشهد را فراری می دهد

ساختمان های لوکسی که حاشیه نشینان مشهد را فراری می دهد