مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 15:202019-02-16اقتصادي

فاصله 100 میلیارد دلاری ناتویی ها با بودجه درخواستی ترامپ


پژوهشی که به تازگی صورت گرفته نشان می دهد اروپا نیازمند افزایش هزینه های دفاعی خود تا بیش از 100 میلیارد دلار برای برآوردن تعهد خود در قبال ناتو خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عدم نزدیک شدن اعضای ناتو به هدف تخصیص دو درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو آن به بودجه نظامی تا سال 2024، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را خشمگین کرده و موجب شده که آنان را به مفت خوری متهم کند.

یافته های مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک نشان می دهند که 27 کشور ناتو در سال 2018، 102 ملیارد دلار با این هدف فاصله داشته اند.

گزارش سالانه این مؤسسه در حوزه تعادل نظامی بیانگر آن است که متحدان اروپایی ناتو جمعاً باید بودجه نظامی خود را 38 درصد افزایش می دادند تا بودجه تخصیصی خود به بخش نظامی را به دو درصد از ناخالص داخلی می رساندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازکانال خبری آسیا، در حالی که واشنگتن در سال 2018، 650 میلیارد دلار را به بودجه نظامی اختصاص داده، تمام کشورهای اروپایی عضو ناتو روی هم رفته 250 میلیارد دلار از بودجه نظامی ناتو را تأمین کرده اند.

تحلیلگران می گویند، برای رسیدن به این هدف برلین باید بودجه نظامی خود را تا سال 2024 به طرز گسترده ای افزایش دهد که برای هر کشوری کار دشواری است، چه رسد به آلمانی که پس از جنگ جهانی بر سر تقویت بخش نظامی با ناآرامی زیادی روبه رو شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله 100 میلیارد دلاری ناتویی ها با بودجه درخواستی ترامپ

فاصله 100 میلیارد دلاری ناتویی ها با بودجه درخواستی ترامپ