مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 11:302019-02-16اقتصادي

هشداری از جنس آب


یک کارشناس حوزه مدیریت منابع آبی، نسبت به وضعیت فعلی منابع آبی هشدار داد و گفت: در شرایط کنونی لازم است مسوولان وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و دولت، - برنامه خود را در این حوزه ارائه دهند، چراکه دیگر نمی توان حرف های بی پایه و اساس زد و باید برنامه های اصولی در این بخش ارائه شود که مورد پذیرش کارشناسان آب باشد.

سیداصغر تهرانی در گفت وگو با ایسنا، با اعتقاد به این که دولت توان مدیریت آب را ندارد، تصریح کرد: این یک هشدار جدی است و در شرایط فعلی لازم است شخص رییس جمهور، پیگیر مسائل و مشکلات بخش آب باشد.

وی، با تاکید به این که در شرایط فعلی باید دید که آب در ایران در چه شرایطی قرار دارد و چه کاری می توان برای جلوگیری از مشکلات و فاجعه کمبود و یا جلوگیری از مهاجرت گسترده مردم به واسطه کمبود آب انجام داد، گفت: در حال حاضر، 1200 شهر در کشور وجود دارد که 500 شهر با کمبود آب روبروست و حدود 380 شهر با جمعیت جمعیت حدود 35 میلیون نفر با تنش آبی روبرو هستند.

این کارشناس، ادامه داد: علاوه بر این، 60 هزار روستا وجود دارد که حدود 7000 روستا به دلیل نبود آب تخلیه شده است و از 53 هزار روستا حدود 8000 روستا از طریق تانکر آبرسانی می شود، علاوه بر این 37 کلان شهر وجود دارد که 10 کلان شهر با بحران آب روبروست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشداری از جنس آب

هشداری از جنس آب