مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 11:202019-02-16اقتصادي

همراهی بیشتر دولت در تعیین دستمزد کارگران


یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از دولت خواست با درنظر گرفتن شرایط خاص اقتصاد کشور، مشکلات کارفرمایان و کاهش شدید قدرت خرید خانوارهای کارگری، - در تعیین دستمزد سال آینده کارگران همراهی بیشتری داشته باشد.

علی اصلانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تعیین رقم سه میلیون و 760 هزار تومانی سبد هزینه معیشت کارگران، گفت: این عدد، رقمی است که به تأیید شرکای اجتماعی رسیده و نمایندگان هر سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت آن را تأیید کرده و به این نتیجه رسیده اند که سبد معیشت کارگران، سه میلیون و 760 هزار تومان است.

وی ادامه داد: سال گذشته آقای شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات دستمزد حضور داشت و در آخرین جلسه شورای عالی کار نیز کمک مؤثری به تصویب افزایش 19.

5 درصدی حداقل مزد کرد که امیدواریم با توجه به به روز شدن رقم سبد معیشت کارگران، امسال به شکل متفاوت تری نسبت به تعیین دستمزد کارگران تصمیم گیری شود.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: هر سال کمیته های دستمزد استان ها با بررسی وضع معیشت خانوار، تورم و هزینه های زندگی، رقم سبد معیشت کارگران را محاسبه و به کانون عالی شوراهای اسلامی کار ارسال می کنند.

این رقم در همه استان ها یکی نیست و بسته به کیفیت زندگی و هزینه ها متفاوت است، اما کمیته دستمزد همه ساله میا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همراهی بیشتر دولت در تعیین دستمزد کارگران

همراهی بیشتر دولت در تعیین دستمزد کارگران