مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 04:502019-02-16فناوري

برای استفاده از تعرفه نیم بها، آدرس خود را ثبت کنید


تولیدکنندگان محتوای داخلی که محصولات آن ها در داخل کشور میزبانی می شود، برای اعمال هزینه نیم بها در استفاده از ترافیک سایت های داخلی نسبت به ترافیک بین الملل که باید توسط شرکت های ارایه کننده خدمات اینترنتی رعایت شود، - باید به پورتال سازمان فناوری اطلاعات ایران مراجعه کرده و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهم ترین مزایایی که مورد توجه قرار گرفت، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین الملل بود.

بدین معنا که برای وب سایت ها با سرورهای داخلی در مقایسه با وب سایت های خارجی، تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شد و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی از اینترنت ثابت و همراه، مطابق مصوبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی، به رعایت این موضوع در محاسبه هزینه اینترنت برای کاربران ملزم شدند.

اعمال هزینه حداقل نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت های داخلی نسبت به ترافیک بین الملل از مواردی است که شرکت های ارایه کننده خدمات اینترنتی باید آن را رعایت کنند.

اینکه کدام یک از وب سایت ها شامل این طرح باشند، از ابتدا محل پرسش بود؛ هم زمان با بهره برداری از فازهای اول و دوم شبکه ملی اطلاعات و در گام نخست، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، لیست 100 سایت پرترافیک داخلی که سرورهای آن ها در ایران قرار دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای استفاده از تعرفه نیم بها، آدرس خود را ثبت کنید

برای استفاده از تعرفه نیم بها، آدرس خود را ثبت کنید