مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 بهمن 1397 ساعت 13:512019-02-14بين الملل

نگرانی بریتانیا از ثبت نام ریاض در لیست سیاه پولشویی


بریتانیا که تبادلات تجاری و تسلیحاتی بالایی با ریاض دارد، از ورود عربستان سعودی به لیست سیاه پول شویی کمیسیون اروپا ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از آن که کمیسیون اروپا عربستان سعودی و چند کشور دیگر را به لیست سیاه پول شویی اضافه کرد، بریتانیا که تبادلات تجاری و تسلیحاتی بالایی با عربستان سعودی دارد به این اقدام واکنش منفی نشان داد و در تلاش است سعودی ها را از لیست سیاه حذف کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز افزوده شدن عربستان سعودی، نیجریه و چند کشور دیگر به لیست سیاه پول شویی توسط کمیسیون اروپا، موجب انتقاد برخی کشورهای اعضو اتحادیه اروپا از جمله بریتانیا شد.

این کشورهای اروپایی بابت آینده روابط اقتصادی خود با کشورهای قرار گرفته در لیست سیاه پول شویی، به خصوص عربستان سعودی ابراز نگرانی کردند.

دولت عربستان نیز در واکنش به این اقدام مدعی شد: تعهد عربستان سعودی به مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم یک اولویت راهبردی است .

برخلاف اعتراض های ریاض ، کمیسیون اروپا با تایید گزارشی از خبرگزاری رویترز در ماه ژانویه، عربستان سعودی را وارد لیست سیاه پول شویی کرد.

این کمیسیون اعلام کرد ورود کشورها به این لیست بر اساس ضعف راهبردی در اقدام علیه پول شویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی بریتانیا از ثبت نام ریاض در لیست سیاه پولشویی

نگرانی بریتانیا از ثبت نام ریاض در لیست سیاه پولشویی