مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 بهمن 1397 ساعت 13:462019-02-14اقتصادي

غبار فراموشی بر بازی های بومی و محلی در قروه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قروه، بیش از 150 نوع انواع بازی های بومی و محلی در سراسر کشور وجود دارد که 10ها نوع آن مربوط به استان کردستان است که با توجه به رشد علم و تکنولوژی، ورود بازی های رایانه ای، عروسک های نامتعارف و اسباب بازی های بیگانه دیگر خبری از این بازی ها که ریشه در تاریخ و فرهنگ مردمان این دیار دارد نیست.

کارشناسان، طراحان و تولیدکنندگان بازی های بومی و محلی در قروه ترویج آیین و فرهنگ گذشتگان را برای نسل امروزی در تولید محصولاتی با کیفیت و برگرفته از شخصیت های مشهور می دانند تا کودکان و نوجوانان بتوانند براحتی با آن ارتباط کلامی، روحی و عاطفی برقرار کنند و کمبودهای خود را با آن برطرف کنند.

بازی های بومی و سنتی میراثی ماندگار از نسل های گذشته هستند که با کارکردهای مختلف تبلوری از فرهنگ و میراث اجتماعی هر جامعه به شمار می روند اما ورود و گسترش بازی های جدید بی هویت رایانه ای بازی های بومی و محلی در پس بازی های مدرن در غبار فراموشی سپرده شده است.

یک کارشناس و طراح بازی های رایانه و اسباب بازی می گوید: به دلیل اینکه بیشتر افراد از همان سن کودکی میل به جنب و جوش و بازی دارند به صورت کلی دنبال وسیله ای برای سرگرم کردن خود با آن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غبار فراموشی بر بازی های بومی و محلی در قروه

غبار فراموشی بر بازی های بومی و محلی در قروه