مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 ساعت 22:312019-02-13پزشكي

رییس علوم پزشکی جهرم اعلام کرد رشد 70درصدی مراجعان غیربومی به مراکز درمانی جهرم


70 درصد از مراجعه کنندگان به بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیمارستان استاد مطهری جهرم از شهرستان های اطراف و استان های همجوار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جهرم، محمد رحمانیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تجهیزات پیشرفته موجود در  قسمت آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیمارستان استاد مطهری جهرم و افزایش کیفیت درمان، مراجعه بیماران نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بیماران را برای انجام مراحل تشخیصی بیماری های معده و روده به مرکز استان بی نیاز کرده است.

  وی افزود: برای راحتی بیماران انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی به صورت بیهوشی صورت می گیرد که قبلا این گونه نبوده و بیماران به خاطر ترس از درد و حالت تهوع حاضر به انجام این عمل در جهرم نبودند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیهوشی به صورت عمومی نیست بلکه بیمار در حالت نیمه بیهوشی(sodation) قرار می گیرد به طوری که  فرد درد را متوجه نخواهد شد و فرایند عمل را فراموش می کند.

وی در توضیح انجام آندوسکوپی بیان کرد: آندوسکوپی عمل دیدن و مشاهده درون سیستم گوارش با مقاصد تشخیص یا درمان است که می توان قسمت فوقانی دستگاه گوارش شامل معده، مری و ابتدای روده کوچک را از طریق دهان مشاهده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس علوم پزشکی جهرم اعلام کرد رشد 70درصدی مراجعان غیربومی به مراکز درمانی جهرم

رییس علوم پزشکی جهرم اعلام کرد رشد 70درصدی مراجعان غیربومی به مراکز درمانی جهرم