مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 بهمن 1397 ساعت 13:212019-02-12بين الملل

در آلمان شرقی؛ «آموزش عالی» تنها مقصر «عدم تعادل اجتماعی» است


غیبت کنونی آلمان شرقی در موقعیت های پیشرو در مدیریت دانشگاه ها به نظر می رسد، تنها علت نمود عدم تعادل اجتماعی است که تبعات گسترده ای در پی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از universityworldnews ، گزارش ها حاکی از آن است که آموزش عالی در آلمان شرقی بسیار ضعیف است.

جمهوری دموکراتیک آلمان که به طور غیررسمی آلمان شرقی نیز خوانده می شد، دولتی کمونیستی جزو بلوک شرق در طول جنگ سرد بود که از 1949 تا 1990 در منطقه ای از آلمان که تحت اشغال اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود حکومت می کرد.

  در سال 1990 با پیوستن به آلمان غربی، جمهوری فدرال آلمان تشکیل شد.

 مطالعه اخیر مرکز آموزش عالی (CHE) نشان می دهد، بیش از 77 درصد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در تسلط مردان هستند و تنها در 19 مؤسسه حضور زنان دیده می شود؛ علاوه بر این، آلمانی های شرقی در رشته های دانشگاهی ضعیف هستند و حضور آنها دیده نمی شود.

کارشناسان علمی می گویند، این که رؤسا و سران دانشگاهی متعلق به یک منطقه خاص هستند یا در بعضی از رشته ها اساتید خوبی وجود دارد و بسیاری از رشته ها از داشتن یک استاد خوب و باتجربه محرومند، حائز اهمیت است.

محققان تأکید می کنند، عدم برابری در شرایط کنونی آلمان منجر به عدم توزان اجتماعی شده است و می تواند تبعات منفی متعددی در پی داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آلمان شرقی؛ «آموزش عالی» تنها مقصر «عدم تعادل اجتماعی» است

در آلمان شرقی؛ «آموزش عالی» تنها مقصر «عدم تعادل اجتماعی» است