مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 بهمن 1397 ساعت 10:302019-02-12پزشكي

قرص های ترک اعتیاد ایرانی اثر دارد؟


معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سم زدایی بدون روش روان درمانی بعد از ترک کمتر از 3 درصد موفقیت دارد.

- دکتر کاوه حجت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: اصول درمان اعتیاد شامل دو بخش کلی است که بخش اول درمان سم زدایی است که در این روش دارویی، ماده مخدر از بدن سم زدایی شده و این روش حدود هفت تا 21 روز طول می کشد تا فرد از لحاظ جسمی از مواد مخدر پاک شود.

وی ادامه داد: در بخش دوم پس از سم زدایی و پاک شدن از لحاظ جسمی تمرکز بر ماندگاری فرد در پاکی و عدم مصرف مجدد ماده مخدر است در این دوره مهارت های کنترل وسوسه، مهارت های ارتباطی و مهارت های کنترل خشم به بیمار آموزش داده می شود و همچنین خانواده درمانی و زوج درمانی نیز برای کمک به بیمار انجام خواهد شد.

دکترای تخصصی روان پزشکی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در این بخش فرد وارد گروه درمان شده و احساسات و عواطف از جمله اضطراب، خشم و نگرانی ها را با افراد ترک کرده در میان می گذارد و از آنها راهنمایی می گیرد (تمامی خدمات در مراکز ترک اعتیاد مجوز دار ارائه می شود).

وی تاکید کرد: موفقیت درمان این افراد بستگی به حمایت های خانواده، اراده فرد، مهارت های درمانگر، شرایط شغلی فرد، محیط زندگی فرد، میزان مصرف و نوع ماده مخدر اولیه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرص های ترک اعتیاد ایرانی اثر دارد؟

قرص های ترک اعتیاد ایرانی اثر دارد؟