مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 بهمن 1397 ساعت 15:012019-02-07سياسي

آیت الله علوی بروجردی: اسلام احیاگر ایران بود/ میراث فرهنگی در کشور مغفول است


استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: اسلام احیاگر ایران بود، ولی نباید به میراث پیش از اسلام در کشورمان بی توجهی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محمد جواد علوی بروجردی ظهر امروز در دیدار رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سابقه منزل آیت الله بروجردی اظهار کرد: این منزل در طول نیم قرن میزبان همه شخصیت های سیاسی و مذهبی بود، با وجود گذشت 57 سال از ارتحال آیت الله بروجردی هنوز بیت این مرجع تقلید مورد استقبال مردم است.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی در کشورمان مغفول مانده است، البته طی سال های اخیر شاهد توجه به خانه های میراثی هستیم، این خانه ها باید محفوظ بمانند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: میراث تاریخی در کشورمان تنها منحصر به دوره اسلامی نیست و آثار تاریخی بسیاری از پیش از اسلام در ایران وجود دارد، در هر جایی از کشور که حفاری صورت بگیرد، آثار تاریخی کشف می شود و شاهد قاچاق آثار تاریخی در کشور هستیم که این مساله جای تاسف دارد.

آیت الله علوی بروجردی اسلام را احیاگر ایران دانست و تصریح کرد: نباید به میراث پیش از اسلام در کشورمان بی توجهی کرد، ایران تمدن قوی پیش از اسلام داشت و منشور کوروش سند حقوق بشر است که نمونه ای از اهمیت دادن به حقوق انسان ها در ایران پیش از اسلام دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله علوی بروجردی: اسلام احیاگر ایران بود/ میراث فرهنگی در کشور مغفول است

آیت الله علوی بروجردی: اسلام احیاگر ایران بود/ میراث فرهنگی در کشور مغفول است