مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 بهمن 1397 ساعت 11:062019-02-07پزشكي

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خبر داد مبارزه جدی دامپزشکی زنجان با بیماری بروسلوز


دامپزشکی زنجان با بیماری بروسلوز به صورت جدی مبارزه می کند.

- محمدباقر حاج کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بیماری بروسلوز در استان زنجان از دو منظر بهداشت عمومی و اقتصادی دارای اهمیت فراوانی است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه کنترل بیماری بروسلوز در استان به عنوان یک بیماری مهم مشترک بین انسان و دام از اهمیت زیادی برخوردار بوده و هم چنین دارای پیچیدگی های فراوان است، اضافه کرد: مبارزه با این بیماری در دام ها با توجه به استقرار استان در یکی از پرخطرترین مناطق کشور از نظر بروز این بیماری در انسان اهمیت بروسلوز را برجسته تر می سازد.

وی با اشاره به اینکه عامل بیماری بروسلوز از سال 1323 در ایران شناسایی شد و از همان زمان اقداماتی هرچند محدود و ناچیز در کنترل بیماری به عمل آمد، گفت: از سال 1337 نیز سعی نهایی بر افزایش فعالیت ها در کنترل این بیماری بوده است اما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و به منظور اجرای بهینه طرح ملی کنترل بروسلوز، اقدامات مربوط به کنترل بیماری در استان زنجان همزمان با کشور از سال 1362 روند موثرتری به خود گرفت.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه در طی این مدت انواع واکسن های گوسفند، بز، بره، بزغاله، گاو و گوساله در راستای ایمن سازی دام ها و انواع روش های تشخیص آزمایشگاهی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خبر داد مبارزه جدی دامپزشکی زنجان با بیماری بروسلوز

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خبر داد مبارزه جدی دامپزشکی زنجان با بیماری بروسلوز