مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 بهمن 1397 ساعت 13:162019-01-27بين الملل

فارس گزارش می دهد؛ رویکرد آمریکا در ونزوئلا؛ بازگشت به دوران کلاسیک استعمارگری


نگاهی به شرایط فعلی در آمریکای لاتین نشان می دهد که آمریکا در صورت شکست در براندازی دولت قانونی مادورو به سوریه سازی و ایجاد آشوب داخلی در این کشور روی خواهد آورد.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس - مهدی پورصفا: گابریل گارسیا مارکز نویسنده کلمبیایی در اثر خود صد سال تنهایی ، زمانی که به شرح تاریخ زندگی خاندان بوئندیا در دهکده ای به نام ماکوندا می پردازد، جادو و معجزه های خیالی را تنها وسیله مردم آمریکای لاتین برای رهایی از واقعیت های تلخ زندگی نشان می دهد و گاه به شرح حوادثی می پردازد که هیچ رابطه علت و معلولی با هم ندارند.

حالا شاید این روزها هم مردم عادی در شهرهای ونزوئلا همچون کاراکاس چشم به امید معجزه ای دارند که آن ها را از شرایط وحشتناک فعلی برهاند.

موقعیتی که در یک طرف آن افزایش فشارهای تحریمی و اقتصادی و در سوی دیگر از بین رفتن استقلال کشور و بازگشت به دوران فرامانروایی واشنگتن در ونزوئلا قرار دارد.

چرا ابر تورم ونزوئلا را فرا گرفت شرایط فعلی ونزوئلا و آنچه که این کشور را به شرایط فعلی رسانده معلول سلسله اتفاقاتی است که ریشه آن به برخی عوامل داخلی و خارجی برمی گردد.

شاید اصلی ترین عامل تزلزل حاکمیت چپ گراها در ونزوئلا و خیزش اپوزوسیون در قالب حرکتی کودتا گونه برای قبضه قدرت، وضعیت اقتصادی این کشور باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد؛ رویکرد آمریکا در ونزوئلا؛ بازگشت به دوران کلاسیک استعمارگری

فارس گزارش می دهد؛ رویکرد آمریکا در ونزوئلا؛ بازگشت به دوران کلاسیک استعمارگری