مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 ساعت 15:352019-01-24اقتصادي

وضعیت مسکن ایران از زبان یک تحلیلگر ارشد


یک تحلیلگر ارشد مسکن کشور با اشاره به نظرسنجی علمی انجام شده در خصوص وضعیت مسکن در یکسال آینده، تاکید کرد که احتمالا بازار اجاره مسکن سال آتی با التهاباتی مواجه خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، بهروز ملکی پنجشنبه در اجلاس سراسری انبوه سازان کشور در شیراز، به تحلیل داده های آماری پیرامون مسکن در تهران و کشور پرداخت و تاکید کرد که خوشبختانه 98 درصد از سرمایه گذاری بخش مسکن در ایران توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی گفت: 35 درصد هزینه خانواده ها در ایران صرف مسکن شده و 80 درصد ثروت خانوارها و حدود 14 درصد از اشتغال مربوط به حوزه املاک و مسکن و ساختمان است.

این استاددانشگاه با بیان اینکه مسکن در ایران کالایی با ارزش 15 میلیون میلیارد تومان است، گفت: در یکسال گذشته سکه 150 درصد رشد داشته و زمین، مسکن، بورس و ارز در رتبه های بعدی قرار دارد.

ملکی با یادآوری اینکه ایرانی ها 35 درصد از درآمد خود را به شکل میانگین صرف مسکن کرده و 23 درصد درآمدشان صرف خوراک و 10 درصد از درآمدهای ایرانیان در حوزه حمل و نقل هزینه می شود، گفت: این ارقام در سالهای مختلف متفاوت بوده اما از دهه هفتاد تاکنون هرسال هزینه مسکن در میان هزینه های ایرانیان بیشتر شده است.

او نرخ رشد هزینه های مسکن طی 27 سال گذشته را بین 26 تا 27 درصد دانست و گفت: طی سه دهه گذشته مسکن بیشترین هزینه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت مسکن ایران از زبان یک تحلیلگر ارشد

وضعیت مسکن ایران از زبان یک تحلیلگر ارشد