مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 ساعت 11:052019-01-24پزشكي

علائم جذام چیست؟


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برای انتقال بیماری جذام، تماس نزدیک و طولانی لازم است.

- محمدرضا صایینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هشتم بهمن ماه مصادف با 28 ژانویه روز جهانی کمک به جذامیان نامیده شده است.

جذام یک بیماری عفونی مسری است که بیشتر پوست، اعصاب محیطی، چشم ها و مخاط دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر کرده و به مرور به دیگر اعضای بدن سرایت می کند.

این مسئو ل ادامه داد: عامل جذام یک میکروب به نام مایکوباکتریوم یا باسیل هانسن است که محل تکثیر اصلی آن در دستگاه فوقانی انسان است و در حیوانات وجود ندارد، بنابراین از انسان به انسان منتقل می شود.

وی افزود: برای انتقال این بیماری، تماس نزدیک و طولانی لازم است تا باسیل از بیمار به فرد سالم منتقل شود، از این رو بیشتر بستگان نزدیک بیماران در معرض خطر قرار دارند و افراد عادی در معرض این بیماری نیستند.

صایینی با اشاره به بیماران مبتلا به جذام در زنجان، تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از 20 نفر در استان زنجان به این بیماری مبتلا هستند و بیماری این افراد تحت کنترل است و درمان و ارائه خدمات به بیماران رایگان انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، یادآور شد: بیماران جذامی که در استان هستند، عوارض سنگین ظاهری ندارند و این مهم به دلیل تشخیص و شروع درما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم جذام چیست؟

علائم جذام چیست؟