مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 ساعت 10:002019-01-24اقتصادي

داشتن نگاه بین المللی به آینده، رمز ماندگاری در بازار فرش جهان


نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ماندگاری در بازار فرش جهان باید به آینده نگاهی بین المللی داشت و از کیفیت تولیدات غافل نشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید مهدی مقدسی با بیان اینکه فرش مزیت ایران است و در اراک نیز قدمت این هنر به بیش از 1.

5 قرن می رسد، افزود: فرش ساروق و جیریای اراک به ثبت جهانی رسیده است و این نشان از ارزش و جایگاه این هنر خاص استان مرکزی است.

وی با تاکید بر اینکه مزیت های هر منطقه و استان براساس پیشینه آن تعیین می شود، گفت: فرش مزیت استان مرکزی است، اما جای سوال است که چطور سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تخصیص منابع به این مزیت توجه کافی را نداشته است؟ البته عموما تخصیص ها در این حوزه قابل توجه نیست، اما باید منابع اعتباری کم در اولویت قرار گیرد و نگاه به موضوعات نگاهی توام با اقدامات عملی باشد.

مقدسی تصریح کرد: اگر تغییرات نرخ ارز در اقتصاد کشور آثار آسیب زننده ای به دنبال داشته است، اما در بحث صادرات خاصه در حوزه صادرات فرش باید آثار مثبتی را به همراه داشته باشد .

وی با اشاره به قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی، گفت: در زمان تصویب این قانون کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فعال بود و تلاش شد که فضای حمایتی از فرش را برجسته مطرح کند و در این راستا مصوب شد که در برگزاری نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داشتن نگاه بین المللی به آینده، رمز ماندگاری در بازار فرش جهان

داشتن نگاه بین المللی به آینده، رمز ماندگاری در بازار فرش جهان