مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 ساعت 07:002019-01-24فناوري

اینترنت پرسرعت 5G پزشکی را متحول می کند؟


عمل جراحی موفقیت آمیزی که در آن یک جراح چینی توانست از راه دور و تنها با استفاده از اینترنت پرسرعت 5G و دو بازوی مکانیکی هوشمند، یک حیوان را عمل کند، - موجب شده بسیاری باور کنند که توسعه این فناوری می تواند کمک بسزایی به پزشکی و خدمت به بشریت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس گزارشی که South China Morning Post به تازگی منتشر کرده است، یک جراح و پزشک چینی موفق شده است با اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت 5G کبد یک حیوان مرده را از بدنش خارج کند و جراحی موردنظر خود را با موفقیت به اتمام برساند.

گفته می شود این جراح که در استان فوجیان کشور چین مستقر بوده است از راه دور و با یک فاصله 48 کیلومتری از اتاق عمل، از دو بازوی مکانیکی بهره برده و عمل جراحی موردنظر را به انجام رسانیده است.

این طور که به نظر می رسد شبکه اینترنت پرسرعت 5G توانسته است در ابتدای مراحل آزمایشی خود، نشان دهد که قابلیت کمک به عرصه پزشکی و خدمت به بشریت را دارد بنابراین به گفته تحلیلگران، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه های مختلف باید نگرش منفی گرایانه خود را تغییر داده و از نقش پررنگ و بسزایی که شبکه نسل پنجم اینترنت وتلفن همراه می تواند ایفا کند، سخن بگویند.

بر اساس گزارشی که در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده است، این جراحی با استفاده از اینترنت 5G هیچ گونه قطعی نداشته و با سرعت بسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت پرسرعت 5G پزشکی را متحول می کند؟

اینترنت پرسرعت 5G پزشکی را متحول می کند؟