مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 20:162019-01-23اقتصادي

2500 هکتار از اراضی گلستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند


در سال جاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران 2 هزار و 500 هکتار از اراضی استان گلستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس از گرگان، سیستم آبیاری نوین برای کشوری همچون ایران که جزو منطقه خشک و نیمه خشک محسوب می شود یک امری مهم و ضروری است.

بر اساس آمارهای موجود بیش ترین آب موجود در کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود، ولی با توجه به وقوع خشکسالی در دو دهه اخیر شاهد کاهش شدید بارندگی بودیم بطوریکه استفاده از تکنولوژی و سیستم های نوین آبیاری و مدیریت مصرف آب در این بخش بیش از پیش احساس می شود.

در این راستا گفت و گویی صمیمی با  تقی کمال غریبی صورت گرفت که در ادامه با هم می خوانیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون قریب به 60 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به آبیاری نوین قطره ای، ماشین های آبیاری و غیره تجهیز شدند و این کار از سال 1369 آغاز شد و در سال جاری تاکنون 2 هزار و 500 هکتار را در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد.

* 22 هزار هکتار با اعتباری بالغ بر 92 میلیارد و 50 میلیون تومان زهکشی می شود وی با بیان اینکه کشاورزان در گذشته تمایلی به آبیاری نوین نداشتند، تصریح کرد: اگر قیمت ها به حد تعادل برسد سیستم نوین آبیاری را به 18 هزار هکتار نیز خواهیم رساند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2500 هکتار از اراضی گلستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند

2500 هکتار از اراضی گلستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند