مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 12:202019-01-23اجتماعي

بگذاریم «بلاغی» نفس بکشد


محله بلاغی یکی از محلات قدیمی قزوین است که با پیشینه تاریخی 1200 سال یکی از کهن ترین محلات قزوین به شمار می رود، محله ای که در برابر طرح های توسعه شهری ایستاده و همچنان اصالت خود را حفظ کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محله بلاغی در گذشته جزیی از محله پنبه ریسه بود؛ این محله از شرق خیابان سپه کنونی در قزوین شروع شده و تا حصار شرقی قزوین یا همان باغ دبیر که باغ های خاندان دبیرسیاقی است، کشیده می شد.

بافت تاریخی محله بلاغی بافتی ارزشمند است که سال هاست با طرح خیابان شهید انصاری شرقی مورد تهدید قرارگرفته و اکنون در شرایط بحرانی به سر می برد.

در طرح خیابان شهید انصاری شرقی که همواره مورد اعتراض دوستداران میراث فرهنگی بوده است؛ قرار بود یک خیابان جدید باقابلیت تردد خودرو از دو طرف در دل محله بلاغی اجرا شود که با این طرح آثار و بافت تاریخی این محله دست خوش تغییرات می شد.

در مهرماه سال جاری پروژه شهید انصاری شرقی پس از سال ها با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران تعیین تکلیف شد و بر اساس طرح جدیدی که از سوی این شورا به تصویب رسید مقرر شد در خیابان شهید انصاری شرقی عرض کوچه های فعلی حفظ و این طرح با محوریت پیاده راه در محله بلاغی اجرا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بگذاریم «بلاغی» نفس بکشد

بگذاریم «بلاغی» نفس بکشد