مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 11:312019-01-23اقتصادي

تالاب بین المللی گمیشان احیا می شود/ بیش از 60 درصد مساحت تالاب آب گیری شد


چند سالی است که تالاب بین المللی گمیشان به طور کلی خشک شده بود و دیگر پرندگان زیبا به این تالاب مهاجرت نمی کردند ولی در سال جاری شاهد احیای دوباره تالاب شدیم و اکنون تالاب گمیشان به عنوان بهشت پرندگان بومی و مهاجر شناخته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، تالاب گمیشان به عنوان بزرگترین تالاب بین المللی استان گلستان است که با بارش باران به وسعت 20 هزار هکتار پرآب شد و اکنون شاهد احیای دوباره این تالاب هستیم.

با پسروی آب دریای خزر به عنوان تنها منبع آبی تالاب بین المللی گمیشان شاهد خشکی این تالاب بودیم و به جای مشاهده پرواز پرندگان زیبا در این تالاب، شاهد وجود ریزگردها در تالاب گمیشان بودیم.

هدایت مانداب ها در 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه گمیشان از برکت باران های پاییزی و زمستانه با زهکشی باعث نجات بخشی این تالاب شد.

تالاب بین المللی گمیشان با وسعت 20 هزار هکتار به عنوان بزرگترین تالاب استان گلستان محسوب می شود و این تالاب در شرایط پرآبی 200 میلیون متر مکعب ظرفیت و گنجایش آب را داشت و در حال حاضر بیش از 60 درصد تالاب از آب گنجانده شده است.

تالاب گمیشان بهشت پرندگان مهاجر و بومی منطقه است و این تالاب منطقه حفاظت شده و بخش اعظمی از این تالاب شکارممنوع است یکی از صیادان شهر گمیشان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب بین المللی گمیشان احیا می شود/ بیش از 60 درصد مساحت تالاب آب گیری شد

تالاب بین المللی گمیشان احیا می شود/ بیش از 60 درصد مساحت تالاب آب گیری شد