مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 09:352019-01-23اجتماعي

به داد درختان دانشگاه شهرکرد برسیم


کاهش آلاینده ها و تولید اکسیژن یکی از موثرترین ارزش درختان و باغات است و به عنوان ریه های تنفسی کره زمین محسوب شده و وظیفه ارزشمند پالایش آلاینده ها، - ایجاد تعادل در گازهای مختلف جو و مهم تر از همه تولید اکسیژن مورد نیاز را بر عهده دارند.

حفظ درختان به ویژه باغات در خشکسالی موجود از موضوعاتی بوده دارای اهمیت است و لازم است به آن از سوی متولیان امر اهتمام ویژه ای شود تا شاهد خشکی درختان نباشیم و روزهایی که هوا ناسالم و آلوده است همین درختان نجات بخش انسان ها و سایر موجودات شوند.

علی حسین امینی رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: جنگل کاری های دست کاشت در راستای توسعه فضای سبز، کاهش آلودگی، تلطیف هوا، افزایش سهم سرانه فضای سبز شهروندان در سال های 48 تا 50 در شرق دانشگاه شهرکرد با گونه هایی مانند زبان گنجشک، اقاقیا، ارغوان و افرا انجام شده است.

وی افزود: متاسفانه این گونه های درختی و درختچه ای رو به نابودی هستند و با شرایط و وضعیت خاک منطقه و عوامل اقلیمی از قبیل کاهش بارش و خشکسالی های سال های اخیر، در شرف خشک شدن هستند.

امینی تصریح کرد: عدم مراقبت و آبیاری در فصل گرم سال موجب شده تا این گونه ها به صورت توده ای دچار خشکیدگی شوند و شرایط بحرانی پدید آمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به داد درختان دانشگاه شهرکرد برسیم

به داد درختان دانشگاه شهرکرد برسیم