مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 08:052019-01-23دانش

عدم تناسب آموزش های دانشگاهی با صنایعی که نیروی فنی استخدام می کنند


تعداد دانش آموختگان سال به سال افزایش یافته است ولی شغل های متناظر رشته های تحصیلی در کشور ایجاد نشده؛ ضمن آنکه دانشگاه ها سعی می کنند دانشجویان را با علوم و فنون جدید آموزش دهند و انتظار ما این است که مطالب جدید به دانشجویان ارائه شود.

- وزیر علوم گفت: تعداد دانش آموختگان سال به سال افزایش یافته است ولی شغل های متناظر رشته های تحصیلی در کشور ایجاد نشده؛ ضمن آنکه دانشگاه ها سعی می کنند دانشجویان را با علوم و فنون جدید آموزش دهند و انتظار ما این است که مطالب جدید به دانشجویان ارائه شود.

قطعا این حرکت در دانشگاه ها شروع شده است اما آموزش های دانشگاهی خیلی متناسب با مشاغل، صنایع و تجهیزاتی که در بخش های مختلف نیروی فنی استخدام می کنند، نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور غلامی در حاشیه جلسه نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه گزارشی از سوی وزارت علوم درباره وضعیت اشتغال دانش آموختگان ارائه شد، افزود: در این جلسه گزارشی را که وزارت علوم با همکاری دانشگاه ها درباره فارغ التحصیلان سال های 94-1393 تهیه شده بود، ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه این اطلاعات بر اساس کد ملی فارغ التحصیلان جمع آوری شد، اظهار کرد: با استفاده از مرکز داده وزارت کار و رفاه اجتماعی تطبیق داده شد و بر اساس آن هر کد ملی که برای آنها هزینه بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تناسب آموزش های دانشگاهی با صنایعی که نیروی فنی استخدام می کنند

عدم تناسب آموزش های دانشگاهی با صنایعی که نیروی فنی استخدام می کنند