مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 بهمن 1397 ساعت 16:562019-01-22سياسي

با نظرنمایندگان واژگان و عبارات اختصاری لایحه مدیریت بحران کشور تعریف شد


نمایندگان مجلس در نشست علنی عصر امروز پارلمان مفهوم واژگان و عبارات اختصاری به کار رفته در لایحه مدیریت بحران را تعریف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) پارلمان در جریان بررسی لایحه مدیریت بحران کشور با مفاد ماده (3) این لایحه موافقت کردند.

بر اساس ماده3 این لایحه، مفهوم واژگان و عبارات اختصاری به کار رفته در این لایحه به شرح زیر است: الف- مخاطره: پدیده طبیعی یا کنش انسانی (به جز موارد نظامی- امنیتی و اجتماعی) که در صورت وقوع در محیط یا جامعه آسیب پذیر می تواند تبدیل به یک بحران و حادثه خسارت بار شود.

ب - بحران: از هم گسیختگی جدی عملکرد یک جامعه که ناشی از وقوع مخاطره است و منجر به خسارات و اثرات منفی گسترده انسانی، اقتصادی با زیست محیطی می شود، به طوری که مواجهه با آن فراتر از توانایی جامعه متأثر و دستگاههای مسؤول موضوع ماده (2) این قانون باشد.

پ - آسیب پذیری: ضعف و کمبودهای مادی و غیرمادی شامل فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در جامعه است که باعث می شود وقوع مخاطرات منجر به بحران شود.

ت- خطر: مقدار یا اندازه خسارات انسانی و مادی احتمالی، در صورت وقوع یک مخاطره در جامعه آسیب پذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با نظرنمایندگان واژگان و عبارات اختصاری لایحه مدیریت بحران کشور تعریف شد

با نظرنمایندگان واژگان و عبارات اختصاری لایحه مدیریت بحران کشور تعریف شد