مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 بهمن 1397 ساعت 12:202019-01-22پزشكي

میزان سَم در ماهی کفال در تالاب انزلی بیش از حد مجاز است


سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به تهدید آلاینده های زیست محیطی برای نظام سلامت و ضمن هشدار نسبت به سمی شدن آب دو رودخانه ای که به تالاب انزلی می ریزند، - گفت: بر همین اساس هم میزان سمیت پوست ماهی کفال بیش از حد مجاز بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که امروز (دوم بهمن ماه) در سازمان محیط زیست با حضور عیسی کلانتری - رییس این سازمان برگزار شد، گفت : به عنوان متولی امر سلامت کشور خوشحال هستم که با توجه به تاثیر عوامل اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی موثر بر سلامت جامعه، شاهد برگزاری چنین همایشی در سازمان محیط زیست هستم.

وی ادامه داد: امروزه با وجود همه دستاوردهایی که در عرصه سلامت داریم، بی توجهی به شاخه های زیست محیطی باعث ایجاد مشکلاتی در نظام سلامت شده و مسائلی همچون گردوغبار و آلاینده های صنعتی، نظام سلامت جامعه ما را تهدید می کند.

تحمیل هزینه های سنگین بیماری های غیرواگیر به نظام سلامت سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: روزگاری با پنج دلار می توانستیم شش بیماری مهلک را واکسینه کنیم و کلیه فرایند مربوط به واکسینه از جمله خرید واکسن و تهیه زنجیره سرد آن و سایر موارد بر عهده خودمان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان سَم در ماهی کفال در تالاب انزلی بیش از حد مجاز است

میزان سَم در ماهی کفال در تالاب انزلی بیش از حد مجاز است