مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 14:402019-01-21سياسي

استانی شدن انتخابات با سیاست های کلی «انتخابات» تضاد دارد


اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به نمایندگان مجلس با یادآوری نکاتی درباره استانی شدن انتخابات اعلام کردند که این طرح در تضاد با سیاست های کلی «انتخابات» ابلاغی مقام معظم رهبری است.

- استانی شدن انتخابات با سیاست های کلی انتخابات تضاد دارد اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به نمایندگان مجلس با یادآوری نکاتی درباره استانی شدن انتخابات اعلام کردند که این طرح در تضاد با سیاست های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نامه آمده است: اکنون که بحث استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح است، لازم می دانیم چند مورد را جهت اتمام حجت و تاکید مجدد حضور شما نمایندگان ملت عرض کنیم: مهمترین و اصلی ترین ایراد این طرح، تضاد با سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و در راستای اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی است.

جایی که در همان بند اول، مسئله عدالت انتخاباتی، حداکثر شناخت مردم از نامزدها و نیز لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات مورد تاکید قرار گرفته و لازم است قوانین انتخاباتی به تقویت موارد فوق کمک کند، نه اینکه خود موجب تضعیف آنها شود.

عدالت انتخاباتی آنجایی زیر سوال می رود که طرح استانی شدن انتخابات بر مبنای نظام اکثریتی بنا شده که در نظام های ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانی شدن انتخابات با سیاست های کلی «انتخابات» تضاد دارد

استانی شدن انتخابات با سیاست های کلی «انتخابات» تضاد دارد