مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 14:012019-01-21اقتصادي

حذف ثبت سفارش گمرکی و تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب


مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعامل با سازمان توسعه تجارت وزارت صمت و معاونت ارزی بانک مرکزی برای حذف ثبت سفارش گمرکی و تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب در صورت ثبت سفارش خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، ایوب دهقانکار از تعامل معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت ارزی بانک مرکزی برای حذف ثبت سفارش گمرکی واردات کتاب و تخصیص ارز نیمایی در صورت ثبت سفارش خبر داد و گفت: هیات وزیران در جلسه مورخ 22/1/97 به استناد اصل یکصد وسی و هشتم قانون اساسی و تبصره سه ماده هفت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور ساماندهی و مدیریت بازار ارز، واردات کلیه کالاها را ممنوع اعلام کرد.

   وی ادامه داد: اجرای قانون فوق می توانست واردات کتاب به کشور را با چالش جدی مواجه نموده و مشخصا بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران را تحت الشعاع قرار دهد.

با درک این موضوع و اهتمام ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی، جلسات متعدد کارشناسی با رییس و مدیران سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت و معاونت ارزی بانک مرکزی به منظور تشریح مساله و تبیین اقتضائات واردات کتاب به کشور برگزار شد و طی آن جلسات معاونت امور فرهنگی خواستار مستثنی شدن کتاب از فرآیند ثب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ثبت سفارش گمرکی و تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب

حذف ثبت سفارش گمرکی و تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب