مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 13:002019-01-21سياسي

صاف کردن حریم درجه یک نقش جهان اصفهان با خاک!


در حالی که در روزهای اخیر، احداث خیابانی 14 متری در حریم درجه یک میدان نقش جهان حاشیه ساز شده، این سوال پیش می آید که به لحاظ فنی، طرح احداث چنین خیابانی در بافت تاریخی چه توجیهی دارد.

- در چند هفته گذشته، احداث یک خیابان در چند قدمی میدان نقش جهان و درست در پشت گنبد مسجد شیخ لطف الله خبرساز شده است؛ خیابانی که خود مخالفان آن معتقد هستند احداث آن از سال 1391 آغاز شده بود.

این خیابان که در حریم درجه یک میدان نقش جهان و درست از میان بافت تاریخی و ارزشمند کنار میدان عبور می کند، بنابر اطلاعیه شهرداری اصفهان از سال 1385 طرح شده و در نهایت در سال 1394، یعنی بعد از 9 سال کشمکش، در کمیسیون ماده 5 تایید شده بود.

کمیسیون ماده 5، کارگروهی استانی، ذیل دفتر فنی استانداری است که طرح های تفصیلی و شهری را تا زمانی که دارای مغایرت اساسی نباشند بررسی و تصویب می کند.

کمیسیونی که متشکل از استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، شهردار، رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل میراث فرهنگی، و همچنین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و رییس شورای اسلامی شهر مربوطه بدون حق رای است.

در متن صورتجلسه کمیسیون ماده 5، مورخ 24 خردادماه 1394 ، یعنی چند روز پیش از پیاد راه شدن میدان نقش جهان گفته شده گذر آقا نور الله نجفی در راستای حذف حرکت سواره از عرصه میدان امام و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صاف کردن حریم درجه یک نقش جهان اصفهان با خاک!

صاف کردن حریم درجه یک نقش جهان اصفهان با خاک!