مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 12:152019-01-21ورزشي

راز ماندگاری «بازرگان»


بهترین توصیف را درباره بازرگان «مهدی خان بابا تهرانی»، یک فعال سیاسی قدیمی با سابقه چپ، به کار برد که گفت: «او یک ایرانی تمام عیار بود.

» - بهترین توصیف را درباره بازرگان مهدی خان بابا تهرانی ، یک فعال سیاسی قدیمی با سابقه چپ، به کار برد که گفت: او یک ایرانی تمام عیار بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: شامگاه جمعه 30 دی 1373 خورشیدی و در حالی که مهم ترین خبر آن روز زمستانی، درگیری و برخورد در دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال و نا تمام ماندن آن بازی بود، در میانه اخبار سیما، گوینده این خبر را خواند: مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت انقلاب اسلامی و نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، در سوییس درگذشت.

گوینده چنان به زوریخ سوییس اشاره می کرد که انگار مهندس بازرگان تمام 10 سال پس از اتمام دوره اول مجلس شورای اسلامی را مانند سیدمحمدعلی جمال زاده، نویسنده ایرانی، در کنار دریاچه لمان، لمیده بود؛ حال آن که بازرگان در این فاصله و قبل از سفر درمانی سوییس که به فرجام هم نرسید تنها یک بار از کشور خارج شده و به آلمان رفته بود.

در همان سفر آلمان بود که مسعود رجوی پیغام فرستاد بازرگان به شورای ملی مقاومت بپیوندد و مهندس بازرگان که در عین جدی بودن روحیه مطایبه و طنز داشت پاسخ داد: من همسرم را دوست دارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز ماندگاری «بازرگان»

راز ماندگاری «بازرگان»