مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 11:352019-01-21حوادث

سیستمی که می تواند زمان وقوع سونامی را مشخص کند


پژوهشگران دانشگاه استنفورد ، سیستم جدیدی طراحی کرده اند که می تواند زمان وقوع سونامی را با دقتی بیش از سیستم های قدیمی پیش بینی کند.

- پژوهشگران دانشگاه "استنفورد"، سیستم جدیدی طراحی کرده اند که می تواند زمان وقوع سونامی را با دقتی بیش از سیستم های قدیمی پیش بینی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه استنفورد، زمین لرزه توهوکو (Tōhoku)، در سال 2011 شمال شرقی ژاپن را به مدت شش دقیقه لرزاند و جزیره اصلی این کشور را تا 2.

4 متر به سمت شرق حرکت داد.

این زمین لرزه به قدری شدید بود که زمین لرزه بزرگ شرق ژاپن نام گرفت.

ساکنین پس از چند دقیقه، هشدارهایی مبنی بر وقوع سونامی را توسط رسانه های هواشناسی و تلفن همراه خود دریافت کردند اما این هشدارها نتوانستند اندازه موج ها را مشخص کنند، در نتیجه بسیاری از افراد نتوانستند محل سکونت خود را به موقع تخلیه کنند.

ارتفاع برخی از امواج سونامی، به 36 متر می رسید.

ژاپن پس از این فاجعه، شبکه ای از حسگرهای لرزه و فشار را در کف اقیانوس قرار داد تا سیستم هشدار قوی تری برای پیش بینی سونامی داشته باشد.

پژوهش جدید دانشمندان دانشکده علوم زمین، انرژی و محیط دانشگاه استنفورد (Stanford University) نشان می دهد که چگونه می توان هشدارهای مبتنی بر داده های این حسگرها را با شبیه سازی های سونامی ترکیب کرد تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستمی که می تواند زمان وقوع سونامی را مشخص کند

سیستمی که می تواند زمان وقوع سونامی را مشخص کند