مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 10:302019-01-21اقتصادي

بهبود وضعیت منابع آبی تهران


مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: از ابتدای سال آبی تا 30 دی ماه، میزان بارندگی های استان تهران 180 میلی متر ثبت شده که این میزان نسبت به متوسط بلندمدت که عددی معادل 103 میلی متر بوده، - 73 درصد افزایش داشته است.

محمد شهریاری در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر این که وضعیت بارش ها در فصل پاییز و اولین ماه فصل زمستان، بیانگر ایجاد وضعیت مطلوب در منابع آبی است، اظهار کرد: در کوهستان ها نیز شاهد بارش برف مناسبی بوده ایم؛ به گونه ای که در سد لار، پوشش برفی نسبت به بلندمدت افزایش محسوسی داشته است.

وی تصریح کرد: اگر روند فعلی بارش ها به گونه ای باشد که تا انتهای زمستان شاهد همین میزان بارندگی باشیم و در فروردین ماه نیز بارش بهاری مناسبی را تجربه کنیم، می توان نسبت به آبگیری سدها و وضعیت منابع آبی تهران امیدوار بود.

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران اظهار کرد: در حال حاضر، وضعیت منابع آبی تهران بسیار خوب شده و رو به بهبود است، البته حجم مخازن سدهای پنج گانه کشور هنوز نسبت به سال گذشته، 30 میلیون مترمکعب افت دارد که علت آن نیز خشکسالی سال آبی گذشته است؛ به گونه ای که اکنون حجم مخازن سدهای پنج گانه تهران 550 میلیون مترمکعب ثبت شده اما این عدد، سال گذشته 580 میلیون مترمکعب بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود وضعیت منابع آبی تهران

بهبود وضعیت منابع آبی تهران