مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 19:562019-01-20سياسي

امیدواریم طرح «حذف ربح مرکب» در متن قانون بودجه 98 لحاظ شود


شورای نگهبان ایراداتی در کلیات نحوه ارسال متن طرح «حذف ربح مرکب» داشته که امیدواریم طی چند روز آینده با جمع بندی نهایی، - محمدرضا پورابراهیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرحی مبنی بر حذف ربح مرکب ارائه داد که به تصویب مجلس نیز رسید، امری که مراجع عظام تقلید و متدینان نیز روی آن حساس هستند، محاسبات سود روی سود است که همه وام ها را نیز شامل می شود.

پورابراهیمی افزود: برای حل مشکلات معوقات بانکی پیشنهاد دادیم که ربح مرکب یعنی سود روی سود حذف شود، سود به شکل ساده محاسبه شود، جریمه را هم بانک ها ببخشند و اصل وام و سود ساده را هم وام گیرنده ها بپردازند.

وی تصریح کرد: در قالب بند و تبصره 16 عنوان کردیم که محاسبات تعهدات فعالان اقتصادی به نظام بانکی به روش سود ساده محاسبه کنیم که این مسئله حجم زیادی از معوقات را کاهش می دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شورای نگهبان ایراداتی در کلیات نحوه ارسال متن داشته که امیدواریم طی چند روز آینده با جمع بندی نهایی آن را در قالب طرح یا لایحه ارائه دهیم و برای سال 98 هم در متن قانون بودجه لحاظ شود.

پورابراهیمی بیان داشت: این امر به بهبود شرایط تعهدات فعالان اقتصادی به نظام بانکی و جدا شدن نظام بانکی از عملیاتی که شک و شبهه دارد، کمک می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواریم طرح «حذف ربح مرکب» در متن قانون بودجه 98 لحاظ شود

امیدواریم طرح «حذف ربح مرکب» در متن قانون بودجه 98 لحاظ شود