مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 19:452019-01-20حوادث

طرح ایجاد «موزه آتش نشانی» به کجا رسید؟


با وقوع فاجعه پلاسکو در دو سال گذشته، ایده ها و درخواست های مختلفی از مردم، هنرمندان و برخی مسئولان مطرح شد، تا دست کم یادمانی از فاجعه آن روز سیاه برای همیشه در ذهن ها بماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند روز بیشتر از این فاجعه نگذشته بود و هنوز عملیاتِ آواربرداری پلاسکوی نیمه تخریب شده، تمام نشده بود که رضا کیانیان - بازیگر - پیشنهادی را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: با دوستان هنرمندم به این نتیجه رسیدیم که پیشنهاد کنیم شهرداری این مکان را به بنای یادبود تبدیل کند که تندیس همه آتش نشانان غیور و شهیدمان را در خود نگه داری کند و ابعاد این فاجعه شهری را که جهان را بهت زده کرد، به نمایش بگذارد! این ویرانه به موزه و بنای یادبود تبدیل شود! و برج دیگری به تهران اضافه نشود! تهران بیماری برج دارد.

این موزه هشداری به این بیماری شهری هم هست.

این پیشنهاد را مسئولان میراث فرهنگی هم دادند.

آن ها علاوه بر تاکید بر نکاتی که نسبت به احتمال ساخت وساز جدید در پلاسکو به عنوان یکی از قدیمی ترین ساختمان های چند طبقه تجاری که تیرآهن های آن هم برای ساخت همین بنا از بلژیک به ایران آورده شده بود، درخواست کردند تا در فضای کاملا تخریب شده ی پلاسکو به سمت خیابان جمهوری نمادی از آتش نشانان نصب شود و آن فضا ثبت ملی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ایجاد «موزه آتش نشانی» به کجا رسید؟

طرح ایجاد «موزه آتش نشانی» به کجا رسید؟