مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 19:052019-01-20حوادث

چرا پلاسکویی ها بیمه نبودند؟!


در حالی که دو سال از وقوع آتش سوزی در حادثه پلاسکو می گذرد، تنها بخشی از تعهدات بیمه ای توسط سه شرکت انجام شده است، البته بسیاری از واحدهای تجاری این ساختمان که تنها مالک سرقفلی مغازه هایشان بودند، - طبق قانون نمی توانستند واحدشان را بیمه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزها بسیاری از شرکت های بیمه ای درگیر حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو هستند، چراکه این ساختمان واحدهای زیادی داشت و هریک به نحوی با شرکت های بیمه در ارتباط بودند.

اما این شرکت های بیمه، اکثرا در ارتباط با مواردی مانند بیمه اموال بیمه نامه داشتند.

علت هم این بود که صاحبان واحدهای ساختمان پلاسکو درواقع تنها مالک سرقفلی مغازه هایشان بودند و طبق قانون نمی توانستند واحدشان را بیمه کنند.

به گفته رییس کل وقت بیمه مرکزی، از مجموع 600 واحد صنفی مستقر در ساختمان پلاسکو، فقط 160 واحد یعنی حدود 25 درصد بیمه (بیمه اموال) بودند و براساس برآوردهای تقریبی می توان گفت که کل تعهدات صنعت بیمه درباره آتش سوزی این ساختمان، حدود 40 میلیارد تومان است.

بدیهی است که این مبلغ، گوشه بسیار کوچکی از کل خسارت وارده به افراد را پوشش می دهد و با این اوصاف می توان گفت که بسیاری از کسبه آن ساختمان، پس از این حادثه، کل سرمایه خود را از دست داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پلاسکویی ها بیمه نبودند؟!

چرا پلاسکویی ها بیمه نبودند؟!