مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 16:252019-01-20سياسي

رهایی یک محکوم از قصاص با گذشت اولیای دم در فارس


معاون قضایی رییس کل دادگستری استان فارس گفت: با اعلام گذشت اولیای فردی که در نزاع به قتل رسیده بود، یک محکوم به مجازات قتل، از قصاص رهایی یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، یکشنبه 30 دیماه در جمع خبرنگاران گفت: اولیاء دم مقتولی که در جریان یک نزاع خیابانی با سلاح سرد کشته شده بود، متهم به قتل، از قصاص نفس رهایی یافت.

وی توضیح داد: سال 93 و براثر وقوع یک نزاع، فرد جوانی براثر جراحات وارده با سلاح سرد، جان خود را از دست داد و متهم براساس شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی اقرار کرد و مقدمات اجرای حکم قصاص این فرد، فراهم شد.

او گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی رییس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه 76 ویژه صلح و سازش استانی، پس از برگزاری 18 جلسه مصالحه با خانواده مقتول و صحبت با اولیاء دم، رضایت شکات حاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و رضایت خود را اعلام کرده و متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.

موسوی در ادامه از صبر و متانت اعضای شورا در جلسه های مکرر و حضور در منزل خانواده مقتول و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین محلی قدردانی و اضافه کرد: رسالت اصلی نهاد شورای حل اختلاف دستیابی به صلح وسازش و اصلی ترین نقطه هدف گذاری آن سوق دادن پرونده ها به محبت و دوستی و برادری بین مومنین است که این امر نیازمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی یک محکوم از قصاص با گذشت اولیای دم در فارس

رهایی یک محکوم از قصاص با گذشت اولیای دم در فارس