مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 13:502019-01-20اقتصادي

ارائه نسل جدید سلول های خورشیدی با استفاده از مواد بدون سرب


پژوهشگران کره جنوبی در بررسی خود موفق شدند طرح جدیدی برای ابداع سلول های خورشیدی ارائه دهند که مبتنی بر مواد بدون سرب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از یورک الرت، کانی های موسوم به پروسکایت (Perovskite) که مبتنی بر سرب هستند، به عنوان مواد کم هزینه و کارآمد برای ساخت سلول های خورشیدی، در معرض توجه قرار دارند.

یا وجود این، بی ثباتی ذاتی و سم ناشی از سرب این کانی، نگرانی هایی را در مورد زیست پذیری آن پدید آورده و مشکلاتی برای تجارت سلول های خورشیدی و ابزار مبتنی بر این مواد ایجاد کرده است.

پروسکایت های بدون سرب، اخیرا به عنوان جایگزینی برای مقابله با سمی بودن پروسکایت های مبتنی بر سرب پیشنهاد می شوند اما به خاطر کارآیی پایین، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

پژوهشگران دانشکده علوم طبیعی موسسه ملی علوم و فناوری اولسان (UNIST) کره جنوبی در بررسی جدیدی، موفق شدند با استفاده از پروسکایت های بدون سرب، گام بزرگی به سوی ابداع نسل جدید سلول های خورشیدی بردارند.

در این بررسی مشخص شد که این ماده جدید، مانند یک مولد شارژ با سلول های خورشیدی حساس به رنگ عمل می کند؛ در نتیجه کارآیی و دوام بیشتری دارد.

یافته های این پژوهش می توانند امکان جدیدی برای به کار بردن پروسکایت های بدون سرب در سلول های خورشیدی فراهم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه نسل جدید سلول های خورشیدی با استفاده از مواد بدون سرب

ارائه نسل جدید سلول های خورشیدی با استفاده از مواد بدون سرب